M-am îndrăgostit inevitabil de Sibiu!

Piața Mare din Sibiu

Unul din primele orașe pe care le-am vizitat și unde am revenit cu drag de când sunt în România este Sibiul. Orașul colorat, cu acele case care parcă te urmăresc de departe și culorile vii m-au făcut să mă îndrăgostesc instant de el. Cei de la National Geographic au inclus orașul Sibiu în  „The Cool List 2019, fiind considerat unul din locurile pe care nu ar trebui să le ratezi, alături de orașe precum Oslo sau Hong Kong.

Dar ceea ce m-a fascinat cel mai mult la Sibiu este liniștea pe care o pot găsi numai acolo și care îmi lipsește oarecum la Cluj. Drumul până acolo durează cam 6 ore și mai poți avea, pe deasupra, norocul să prinzi un tren chiar foarte fain. Înapoi, însă, este un pic mai gravă situația. Când am decis să facem călătoria asta, eu și prietenele mele, am ales înapoi traseul Sibiu – Vințul de Jos – Cluj-Napoca. Nu ne așteptam noi că atunci când o să ajungem în Vințul de Jos, o să ne trezim într-o gară pustie, fără lumină, că vom avea pe bilet scris vagonul 100 și ceva și că pe perete gării vom vedea inscripția It’s a trap, run! Tare ne-a mai fost ușurată inima când am auzit sunetul trenului care se apropie de gară. A doua oară, însă, când am mers, am găsit gara renovată, dar experiența trecută încă era foarte prezentă în mintea și frica mea.

Dacă vrei să rămâi în Sibiu peste noapte, îți recomand să cauți un apartament pe airbnb. Prețurile sunt destul de pământești, iar condițiile chiar foarte bune. Pentru un apartament în centrul orașului, chiar la 5 minute distanță de mai toate obiectivele turistice, am scos din buzunar cam 150 de lei. Prima dată când am mers la Sibiu, am plătit cam 200 de lei pentru un apartament care era la marginea orașului și așa mi-am învățat lecția de a căuta mai mult atunci când vine vorba despre locul în care alegi să stai.

Priveliștea de pe Podul Minciunilor

Ce să faci în Sibiu?

Inițial, am mers acolo unde ne duceau ochii. Nu aveam neapărat un plan în cap despre ce am vrea să vedem. Cam așa am ajuns să mergem pe strada Nicolae Bălcescu de vreo 20 de ori, dar asta nu ne-a stricat călătoria. Trebuie neapărat să vezi Piața Mare. E plină de cafenele și restaurante, câteva din ele chiar cu specific tradițional. Poți alege să savurezi o cafea în Piața Mare, să lași razele soarelui să te mângâie și să te bucuri de liniștea din jurul tău. Sau poți alege să te plimbi pe Podul Minciunilor și pe străduțele înguste ale orașului. Noi am ajuns și pe la muzeul Brukenthal, un muzeu de artă cu peste  800 de tablouri, expuse  în 13 săli ale Palatului Brukenthal din centrul orașului. Sau dacă ești fascinat de arhitectură, ai putea admira catedralele din oraș sau urca în Turnul Sfatului.

It’s a MUST!

• Să bei cea mai bună ciocolată caldă. Dacă ajungi în Sibiu iarna, cum am ajuns eu prima dată, fugi la Hug the Mug. Este o cafenea micuță, ascunsă printre mulțimea de localuri de pe strada Nicolae Bălcescu, unde poți găsi cea mai bună ciocolată caldă. Nu e glumă! După ce am băut ciocolata de acolo, nu ne-am putut abține să nu ne întoarcem să ne mai luăm câte una înainte de a urca în tren. În plus, cafeaua este la fel de bună, iar oamenii de acolo te primesc întotdeauna cu multă căldură și sunt gata să îți ofere o experiență de neuitat. Iar dacă vrei să mănânci ceva bun, acum poți merge și la Hug The Plate.
  • Să observi „ochii” caselor. Dacă ai fost măcar o singură dată în Sibiu, nu poți nega că atunci când te plimbi prin oraș, ai mereu impresia că parcă ești privit din toate părțile. Asta pentru că majoritatea caselor de acolo, au niște geamuri chiar în acoperiș, care se păstrează încă din Evul Mediu. Cu toate că sunt doar niște lucarne, folosite pentru aerisirea podurilor, aceste geamuri te fac într-adevăr să crezi că ești privit oriunde mergi și nu e o glumă. În plus, sunt partea mea preferată din tot Sibiul.
  • Să ai parte de o experiență gastronomică. Sibiul este plin de localuri. Un pic cam multe, dacă mă întrebi pe mine, pentru că îți îngreunează destul de mult situația atunci când trebuie să decizi unde vrei să mănânci. În anul 2019, Sibiul a fost Regiune Gastronomică Europeană, iar printre cele mai des întâlnite recomandări se numără localurile Syndicat Gourmet, Max, Kulinarium și Restaurantul Pasaj.

Dintre toate orașele pe care am apucat să le vizitez din România până acum, Sibiul este locul de care m-am îndrăgostit și care m-a cucerit cel mai mult. Liniștea orașului, aroma de cafea din Piața Mare, culorile vii, străduțele înguste parcă rupte din filmele din Evul Mediu, ochii caselor și mâncarea bună mă fac să vreau să mă întorc de fiecare dată. Căci, în viziunea mea, o călătorie reușită este cea care te face să te desprinzi de realitate și să te bucuri de liniștea care te înconjoară, ajutându-te să scapi de rutină și te facă să fii fericit măcar pentru câteva zile. Așa că, scoate UEI-ul din tine și mergi până la Sibiu, nu vei regreta!